TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Airbus podsumował I kwartał: Blisko 500 mln euro strat
InfoAir.pl - Opublikowano: 02.05.2020 20:00:04
Airbus podsumował I kwartał: Blisko 500 mln euro strat

Konsorcjum lotnicze Airbus poinformowało w środę, 29 kwietnia o stracie netto w ujęciu rocznym na poziomie 481 mln euro w I kwartale 2020 roku z powodu koronawirusa.

W komentarzach do sprawozdań finansowych podkreślono, że konsorcjum dotknięte zostało przez skutki epidemii koronawirusa.

Komentatorzy oceniają, że Airbus, będący flagowym europejskim projektem, "został rzucony na kolana", a "koronawirus zabija A380".

Trudna sytuacja

Atmosfera wokół giganta lotniczego przypomina tę z lat 70. wokół francuskiego samolotu ponaddźwiękowego Concorde, którego produkcja okazała się nierentowna - ocenia "Le Figaro".

Airbus wstrzymał dostawy zamówionych 251 samolotów A380 do 14 klientów. Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego (IATA) zyski linii lotniczych spadną w 2020 r. nawet o połowę w porównaniu do 2019 r.

Ruch lotniczy może nie wrócić do poziomu sprzed kryzysu przez długi czas – tłumaczyła szefowa Air France Anne Rigali na łamach dziennika "Les Echos".

"Linie lotnicze w pierwszej kolejności pozbędą się najmniej wydajnych i najstarszych samolotów. Pytanie o sensowność produkcji A380 pojawi się wkrótce, chociaż pierwszy lot samolotu odbył się zaledwie 15 lat temu" - przewiduje ekspert w dziedzinie transportu lotniczego w firmie Archery Strategy Consulting Guillaume Hue, cytowany przez dziennik "Le Figaro".

Duzi mają ... gorzej

Pierwszymi ofiarami będą duże samoloty odrzutowe (B747, A340), a zwłaszcza A380 - uważa z kolei konsultant lotniczy w Cirium Rob Morris, cytowany przez ten sam dziennik.

Uruchamiając projekt A380, Airbus postawił na rozwój węzłów komunikacyjnych w wielkich miastach, obsługiwanych przez samoloty o bardzo dużej pojemności. Wymagają one jednak dużych inwestycji, co z kolei wymaga dużego obłożenia, aby linie utrzymały rentowność – podkreślają eksperci.

Richard Aboulafia, ekspert firmy Teal Group, przewiduje "krwawy koniec" dla flagowego samolotu Airbusa - podaje "Le Figaro".

Niemiecka Lufthansa ogłosiła na początku kwietnia, że zmniejszy swoją flotę, w szczególności planuje wycofać sześć maszyn A380.

Linie Air France KLM planowały również wycofać do 2022 r. kilka takich samolotów. "A380 zużywa od 20 do 25 proc. więcej paliwa (...) niż samoloty nowej generacji i emituje więcej CO2" – uzasadniły swoją decyzje francuskie linie.

"Czy sensowne jest przywrócenie ich do eksploatacji?" - pytał dyrektor generalny Air France KLM Ben Smith, w wywiadzie dla dziennika "Les Echos".

Francja jest gotowa pomóc "w pełni i, jeśli to konieczne, masowo" Airbusowi w obliczu kryzysu transportu lotniczego spowodowanego pandemią koronawirusa - powiedział w środę minister gospodarki i finansów Bruno Le Maire w telewizji LCI, podkreślając, że pomoc finansowa udzielona Air France KLM była już formą wsparcia dla europejskiego producenta samolotów.

Le Maire dodał, że Air France KLM powinny nadal kupować samoloty od Airbusa, nie kierując się kryteriami rentowności i wpływu na środowisko. "Air France musi nadal być dobrym klientem Airbusa, który znajduje się obecnie w trudnej sytuacji" - podkreślił.

Rząd francuski zdecydował o pomocy publicznej dla Air France na poziomie 7 mld euro. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
fabryka
Airbus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....