TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Boom na latające taksówki. Lilium Jet [FILM]
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 23.10.2019 09:30:28
Boom na latające taksówki. Lilium Jet

Niemiecki start-up Lilium Jet ogłosił zakończenie pierwszego etapu testów w pełni elektrycznego samochodu latającego Lilium Jet, który może jednocześnie przewozić do pięciu osób - podał serwis CNBC.

Firma zamierza uruchomić loty komercyjne do 2025 r.

Podczas debiutu w maju maszyna startująca i lądująca pionowo, która może być sterowana przez pilota lub w trybie drona, wykonała pierwszy krótki lot pokazowy. "Od tego czasu przeprowadzono już setki testów" - powiedział w wywiadzie dla CNBC w dyrektor ds. handlowych Remo Gerber.

Jak zauważył CNBC, Lilium korzysta z oprogramowania dla naukowców, aby przewidzieć działanie odrzutowca, gdy będzie się on znajdować w powietrzu.


36 silników

Jednostka jest napędzana 36 silnikami odrzutowymi. Po starcie obracają się one, aby odrzutowiec mógł lecieć do przodu jak standardowy samolot, wykorzystując 10 proc. energii z wielowirnikowej konstrukcji opartej na technologii stosowanej w śmigłowcach. Jak zapewniają przedstawiciele Lilium, takie wykorzystanie energii pozwala maszynie pokonać problemy z zasięgiem, uważane dotychczas z główną przeszkodę dla samolotów z napędem elektrycznym.

Niemiecki start-up poinformował, że trwający sześć minut przelot z Manhattanu na nowojorskie lotnisko JFK będzie kosztować około 70 dolarów. Aplikacja dla klientów, za pośrednictwem której będą oni mogli zamówić przelot Lilium Jet, ma działać na takiej samej zasadzie jak w przypadku usługi transportu drogowego Ubera.

Kolejnym długoterminowym celem firmy jest 300-kilometrowa podróż elektrycznym pojazdem latającym w ciągu godziny. Wcześniej Lilium będzie musiało jednak rozwiązać inne problemy, jak potrzeba zwiększenia produkcji dronów pasażerskich i uzyskanie zgody organów nadzorujących na przelot maszyny nad dużymi miastami - zauważył serwis.

W sercu Bawarii

Start-up w celu zwiększenia produkcji otworzył w Monachium fabrykę o powierzchni 3 tys. mkw. i planuje budowę kolejnej. Jak zapowiedział Gerber, do czasu uruchomienia usługi zakłady mają pozwolić firmie na produkcję 100 maszyn rocznie.

Z opublikowanych niedawno doniesień serwisu TechCrunch wynika, że Lilium prowadziło z inwestorami rozmowy, które miały prowadzić do zebrania 400- 500 mln dolarów. Gerber odmówił komentarza w tej sprawie. Dodał jednak, że firma jest obecnie "bardzo dobrze skapitalizowana", ale w przyszłości skorzysta z kolejnej rundy finansowania.

Jak zauważyło CNBC, Lilium nie jest jedyną firmą na rynku, która zaprezentowała dotychczas koncepcję latających taksówek. Wśród rywali niemieckiego start-upu są amerykańskie Uber, Boeing i Airbus, chiński Ehang i niemiecki Volocopter. Ostatni z nich we wtorek wykonał około dwuminutowy próbny lot elektryczną maszyną nad zatoką Marina Bay w Singapurze. Testowany pojazd zdolny jest do lotu autonomicznego, ale w czasie przelotu próbnego za sterami siedział pilot. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
latająca taksówka
Lilium Jet
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....