TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Eko-paliwo dla prywatnych odrzutowców. Po Davos
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 23.01.2020 14:30:25
Eko-paliwo dla prywatnych odrzutowców. Po Davos; fot. Airport Zurrich

Setki prywatnych odrzutowców uczestników Światowego Forum Gospodarczego w Davos będą mogły zatankować na lotnisku w Zurychu paliwo, które generuje emisję CO2 niższą o nawet 18 proc. - podała agencja Bloomberga.

Paliwo SAF (ang. sustainable aviation fuel) zostanie dostarczone przez koalicję SAF - organizację łączącą producentów i operatorów odrzutowców biznesowych oraz dostawców paliwa.

Mieszanka zawierająca oprócz SAF 30 proc. tradycyjnego paliwa ma pozwolić na niższe nawet o 18 proc. emisje CO2, w porównaniu do podobnego lotu o długości ok. tysiąca mil morskich na zwykłym paliwie - wskazała grupa na oficjalnej stronie.

Wstyd przed lataniem?

Bloomberg przypomniał, że szeroko kojarzone ze szczytem w Davos prywatne odrzutowce spotkały się ze znaczną krytyką ruchu tzw. wstydu przed lataniem. Według aktywistów przedstawiciele globalnych elit zupełnie zbędnie wytwarzają dodatkową emisję, przedkładając własny transport ponad loty komercyjne.

W ubiegłym roku położone nieopodal Davos lotniska w Zurychu i St. Gallen-Altenrhein odwiedziło ponad tysiąc prywatnych odrzutowców - przypomniał Bloomberg.

Promowanie alternatywnych paliw może zdaniem agencji złagodzić rosnące protesty przeciw wykorzystaniu odrzutowców biznesowych oraz przeciw całemu rynkowi transportu lotniczego. Bloomberg przypomniał, że UE może niedługo skończyć z obecnymi ulgami podatkowymi na paliwo odrzutowe.

Emisje CO2 z międzynarodowego lotnictwa wzrosły ponad dwukrotnie od 1990 roku. ONZ wskazało zaś, że przemysł ten w ciągu kolejnych trzech dekad przekroczy emisje generowane przez dotychczasowego lidera - branżę energetyczną.

Politycy o klimacie

Organizatorzy tegorocznego Światowego Forum Gospodarczego w Davos zwrócili szczególną uwagę na wpływ wydarzenia na klimat i promowali zastosowania proekologiczne oraz zrównoważonego rozwoju. Podczas kilkudniowego spotkania starali się zminimalizować wykorzystanie jednorazowych przedmiotów plastikowych i promować białkowe alternatywy dla dań mięsnych, a transport odbywał się w dużej mierze pociągami czy autobusami.

Koalicja SAF wprowadziła także opcję tzw. offsetu węglowego dla uczestników zmierzających na szwajcarskie forum odrzutowcami z okolic Nowego Jorku, Bostonu i Waszyngtonu, gdzie ekologiczne paliwo nie jest dostępne. By skompensować emisje z lotu do Davos na tradycyjnym paliwie mogą oni zdecydować się na wykupienie identycznej ilości paliwa SAF na lotnisku Van Nuys nieopodal Los Angeles, które zostanie wykorzystane przez loty z tego portu. Mieszanka SAF jest jednak droższa od standardowego paliwa.

Obecnie wiodącym zamiennikiem dla zwykłego paliwa odrzutowego jest mieszanka biopaliwa z naftą. Jednak jego wykorzystanie rośnie powoli, ze względu na duże koszty i ograniczoną dostępność. Zmiana silników samolotów na hybrydowe lub elektryczne ma zaś nie być opłacalna przynajmniej do połowy lat 30. i nawet wtedy wykorzystają to raczej jedynie mniejsze samoloty - dodał Bloomberg. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
paliwo
samolot
Szwajcaria

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....