TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Ile LOT dostanie rekompensaty za MAX-y?
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 08.02.2020 19:00:21
Czesi przestają latać do Chin. Od jutra ; fot. Rolls-Royce

Prezes PLL LOT Rafał Milczarski spodziewa się pozytywnego wyniku spółki za 2019 r. i 2020 r. W rozmowie z PAP wskazał, że wynik ten będzie jednak zależał od poziomu rekompensat od Boeinga i Rolls-Royce'a. "Jeśli chodzi o 2020 r. to spółka działa w oparciu o prowizorium budżetowe na I kw."- poinformował.

-"Mamy w tej chwili prowizorium budżetowe na I kwartał 2020 r. i działamy zgodnie z planem, bardzo uważnie przyglądając się rozwojowi sytuacji w związku z uziemieniem pięciu samolotów Boeing 737 MAX 8" - powiedział Milczarski pytany o wynik finansowy spółki w 2019 r. i prognozę na 2020 r.

Kosztowne uziemienie

LOT w związku z globalnym uziemieniem Boeing 737 MAX, wstrzymał loty wszystkich pięciu maszyn, które znajdują się w jego flocie. W sumie spółka zamówiła 15 MAX-ów.

-"Spodziewam się, że zarówno jeśli chodzi o 2019 rok, jak i 2020 rok - wynik będzie pozytywny, ale nie mamy jeszcze zamkniętego procesu uzyskiwania rekompensat od Boeinga i Rolls-Royce'a. W związku z tym wynik ten będzie zależny od poziomu rekompensat, które od Boeinga i Rolls-Royce'a uzyskamy. Dzisiaj mamy prowizorium budżetowe, bo na razie nie znamy wysokości rekompensat. Cały czas rozmawiamy z Boeingiem" - powiedział.

Zdaniem Milczarskiego, sprawa MAX-ów i ich powrót do latania są "skomplikowane", ponieważ - jak podkreślił prezes - "nie chodzi tu wyłącznie o wymiar techniczny".

-"W grę wchodzi wiele zmiennych, aby ta sytuacja została rozwiązana. Jestem przekonany, że MAX-y wrócą do latania. Te dwie straszne katastrofy nigdy nie powinny się wydarzyć. Nie może być tak, że pilot nie jest w stanie sobie poradzić z niedomaganiem systemu. Nie mam wątpliwości, że po przywróceniu przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), która jest naszym regulatorem ruchu lotniczego oraz FAA (Federal Aviation Administration) - amerykański organ nadzoru lotniczego, samolot ten będzie w pełni bezpieczny" - wskazał.

10 mln zamiast 11 mln

Dopytywany, kiedy MAX-y wrócą do latania, Milczarski odparł, że spółka "jest gotowa na każdą ewentualność". "Gdyby się zdarzyło tak, że przed sezonem letnim samoloty jednak nie wrócą, zastąpimy je innymi maszynami" - powiedział.

Wskazał, że zanim uziemione samoloty LOT-u, wrócą do służby, wykonają serię rejsów technicznych, bez pasażerów na pokładzie. "Zanim pasażerowie do nich wsiądą, musimy być przekonani, że wszystko działa tak jak powinno i można latać bezpiecznie" - zapewnił.

Jak podkreślił, gdyby nie było problemów z MAX-ami, to w 2019 r. LOT przewiózłby ponad 11 mln pasażerów, a nawet blisko 12 mln. W roku 2019 spółka przewiozła ponad 10 mln pasażerów.

Wszystkie 737 MAX, w tym również należące do polskiego LOT-u, zostały uziemione w 2019 r. po katastrofie samolotu należącego do Ethiopian Airlines. 10 marca ub. roku etiopska maszyna spadła kilka minut po starcie z lotniska w Addis Abebie. Zginęło wówczas 157 osób. Wcześniej, w październiku 2018 r., należący do indonezyjskiej Lion Air Boeing 737 MAX 8, po 13 minutach od startu z lotniska w Dżakarcie spadł do Morza Jawajskiego. Wtedy zginęło 189 osób. Stwierdzono, że w obu przypadkach przyczyną katastrofy był wadliwie działający system komputerowy MCAS.

Rolls-Royce i USA

Wcześniej z powodu problemów z silnikami firmy Rolls-Royce LOT był zmuszony do uziemienia niektórych dreamlinerów Boeinga. W ich miejsce przewoźnik musiał wynająć inne samoloty do obsługi połączeń realizowanych przez te maszyny.

-"Jeśli chodzi o kłopoty z silnikami Rolls-Royce do Boeinga 787 Dreamliner, to jest to proces zarządzalny i przewidywalny. Oczywiście, wolelibyśmy wykonywać połączenia wyłącznie dreamlinerami, bez konieczności leasingowania innych maszyn – Airbusów A340" - powiedział Milczarski.

Jak wskazał, od momentu zniesienia wiz do USA wzrosło zainteresowanie lotami do tego kraju.

-"Będziemy otwierać połączenia do USA w miarę rozwoju naszej floty i możliwości przepustowości na Lotnisku Chopina w Warszawie, a w przyszłości na Centralnym Porcie Komunikacyjnym, będziemy istotnie zwiększać skalę działalności również na Atlantyku" - powiedział. (PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
LOT
Boeing
Rolls-Royce

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....