TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Kiedy można ubiegać się o odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot?
BIURO PRASOWE AIRHELP - Opublikowano: 19.09.2017 19:23:49
Kiedy można ubiegać się o odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot?

Usterka techniczna, powstała na skutek zaniedbań przewoźnika, błędne planowanie czasu pracy załogi, brak prawidłowej dokumentacji lotu. Jakie jeszcze okoliczności, powodujące opóźnienie lub odwołanie lotu, warunkują możliwość ubiegania się o odszkodowanie?

Generalnie możemy ubiegać się o rekompensatę, gdy opóźnienie jest wynikiem sytuacji, na którą linia lotnicza miała wpływ. Warto jednak starać się o nią nawet w przypadku nieoczywistych okoliczności, ponieważ to na przewoźniku spoczywa obowiązek wykazania, że wniosek jest niezasadny. Na złożenie reklamacji u linii lotniczych zarejestrowanych w Polsce mamy rok.

SKŁADAJ REKLAMACJĘ

Jeżeli Twój lot został odwołany bądź opóźniony i w związku z tym przybyłeś na miejsce docelowe min. 3 godziny później niż było to zaplanowane, to już pierwszy krok do pozytywnego rozpatrzenia Twojego wniosku o odszkodowanie. Możesz mieć pewność, że Twoja reklamacja jest zasadna, gdy dodatkowo te problemy z lotem są wynikiem:

● usterki technicznej, powstałej na skutek zaniedbań linii lotniczej (brak cyklicznych przeglądów),

● usterki technicznej, wykrytej podczas planowanego przeglądu, który miał sprawdzić poprawność naprawy defektu wykrytego wcześniej,

● błędnego planowania czasu pracy załogi (np. lot nie może się odbyć, ponieważ załoga pokładowa osiągnęła już limit czasu pracy tego dnia) bądź choroby i braku zastępstwa,

● niekompletnej dokumentacji rejsu (sytuacja, w której brak lub niekompletność dokumentacji jest spowodowana czynnikami, nad którymi przewoźnik sprawuje kontrolę),

● inspekcji SAFA, które ujawniają wszelkie usterki techniczne, co skutkuje natychmiastowym przeglądem i ewentualną naprawą.

W takich sytuacjach możesz liczyć na rekompensatę w wysokości nawet do 600 euro. Ponadto, jeśli na Twój lot sprzedano więcej biletów niż jest miejsc, czyli doświadczyłeś tzw. overbookingu lub z jakiejś innej przyczyny odmówiono Ci wejścia na pokład, nie rezygnuj z prawa do odszkodowania, ponieważ możesz otrzymać od 250 do 600 euro – mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.

NIETYPOWE PRZYPADKI

W ostatnich miesiącach Europejski Trybunał Sprawiedliwości wydał kilka ważnych orzeczeń, które pozytywnie wpływają na usystematyzowanie prawa pasażerów.

Jedno z nich dotyczy zakupu biletów lotniczych poprzez pośredniczące w sprzedaży strony internetowe bądź biura podróży. W takich przypadkach również odpowiedzialność za problemy z kursami ponosi linia lotnicza. Poszkodowany pasażer ma prawo skierować wniosek o odszkodowanie do przewoźnika. Tak samo wygląda sytuacja z popularnymi podczas wakacji liniami czarterowymi.

Ponadto w przypadku opóźnienia lotu w wyniku kolizji z ptakami, linia lotnicza jest zobowiązana do wypłaty odszkodowania pasażerom, jeżeli nie podjęła dostatecznych kroków do skrócenia opóźnienia. Każdy tego typu incydent jest oceniany indywidualnie.

Zapadły też orzeczenia szczególnie ważne dla rodzin. W maju br. AirHelp sukcesem zakończył proces sądowy przeciwko Thomas Cook Airlines Scandinavia o wypłatę odszkodowania za opóźniony lot, którego pasażerem był niemowlak. Sprawa stanowi nowy precedens w prawie UE WE261, uprawniając rodziców/opiekunów do ubiegania się o rekompensatę w imieniu dzieci bez wykupionego miejsca na pokładzie.

Warto również wiedzieć, że w sytuacji, gdy rodzice podróżują wraz ze swoimi małoletnimi dziećmi, a przewoźnik odmawia przyjęcia na pokład jednej z tych osób, to wówczas odszkodowanie należy się wszystkim członkom tejże rodziny. Wspólne podróżowanie uznaje się za oczywisty wyraz woli rodziców, sprawujących opiekę nad dziećmi. Szczególnie w sytuacji wykupu wspólnej rezerwacji oraz w przypadku, gdy problematyczny lot był pierwszym etapem podróży.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
AirHelp
odszkodowanie
opóźnienie
odwołania lotów

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....