TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Kolejny raport o CPK: Jak zbudować nowy hub lotniczy?
InfoAir.pl - Opublikowano: 13.05.2019 17:30:48
Kolejny raport o CPK: Jak zbudować nowy hub lotniczy?

Kancelaria Baker McKenzie oraz Polityka Insight przygotowały raport "Centralny Port Komunikacyjny. Jak zbudować nowy hub lotniczy?", zawierający rekomendacje dotyczące budowy nowego portu lotniczego w Polsce.

Raport będzie prezentowany 13 maja podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, w trakcie debaty "Centralny Port Komunikacyjny. Czy ta inwestycja się zwróci?".

-"Celem raportu jest zainicjowanie szerokiej, odpolitycznionej debaty o tym, jak budować to lotnisko, by spełniało swoją funkcję i przyniosło korzyści na poziomie lokalnym, krajowym i unijnym" - mówi Marta Fredrych, adwokat w warszawskim biurze Baker McKenzie. "Budowa nowego portu lotniczego jest przedsięwzięciem ambitnym. Polska niestety nie ma doświadczenia w realizacji tak dużych projektów. Przykłady tego typu inwestycji realizowanych za granicą pokazują, że CPK powinien być projektem apolitycznym".

Aktualny stan

Jako punkt wyjścia w swojej analizie autorzy raportu omawiają obecny stan rynku lotniczego w Europie oraz przedstawiają prognozy rozwoju ruchu lotniczego, w tym scenariusze dla lotnisk centralnych w Polsce, zarówno w przypadku gdy Centralny Port Komunikacyjny zastępuje Lotnisko Chopina, jak i gdy oba lotniska działają równocześnie. Dodatkowo, raport zawiera analizy case studies - budowy najważniejszych lotnisk w Europie, w tym portów w Stambule, Oslo czy Berlinie.

-"Branża lotnicza w Polsce odpowiada za 0,7 proc. PKB, a przy obsłudze ruchu powietrznego zatrudnienie znajduje ponad 60 tys. Polaków. Co więcej, dzięki dostępności transportu powietrznego zyskują też branże niepowiązane z lotnictwem, a do Polski napływa więcej inwestycji zagranicznych" - mówi dr Adam Czerniak, główny ekonomista Polityki Insight. "Równocześnie rosnące niedobory przepustowości polskich lotnisk są jednym z największych wyzwań dla rodzimego lotnictwa w najbliższych latach. Dzięki budowie nowego portu lotniczego udałoby się zaspokoić rosnący popyt na lotnicze przewozy pasażerskie w Polsce, co przełożyłoby się pozytywnie na gospodarkę. Według naszych szacunków, jeżeli budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego zakończyłaby się sukcesem, to popyt w polskiej gospodarce trwale wzrośnie o 4,5 proc. PKB".

Dekadę na przód

Centralny Port Komunikacyjny jest inwestycją, którą trzeba zaplanować na niemal dekadę przed uruchomieniem portu. Jest to szczególnie trudne z uwagi na gwałtowne zmiany, jakim podlega obecnie rynek lotniczy. Raport zawiera rekomendacje, których spełnienie umożliwi uniknięcie błędów popełnionych przy budowie niektórych dużych lotnisk w Europie.

-"Najbardziej rekomendowanym modelem realizacji jest współdziałanie z inwestorem finansowym i branżowym, z których pierwszy wniósłby środki finansowe a drugi know-how w zamian za prawo do wieloletniego zarządzania portem lotniczym" - mówi mec. Marta Fredrych. "W takim scenariuszu największe szanse powodzenia ma model finansowania komponentu lotniskowego oparty o kapitał prywatny, formułę partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) i montaż typu project finance".

Pełny tekst raportu Baker McKenzie i Polityki Insight dostępny jest TUTAJ



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
raport
CPK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....