TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Linie z eko-pomysłami: LOT z Lasami, a Lufthansa z ... dopłatą
PAP / INFOAIR.PL - Opublikowano: 20.08.2019 10:30:11
Lufthansa oferuje ekologiczne paliwo. Lot z Lasami

Niemieckie linie lotnicze Lufthansa oferują klientom możliwość dopłacenia za biopaliwo. Z kolei LOT chce wpierać Lasy Państwowe.

Niemiecka dopłata

Niemieckie linie lotnicze Lufthansa oferują klientom możliwość dopłacenia za lotnicze biopaliwo (ang. sustainable aviation fuel - SAF) i złagodzenia w ten sposób skutków transportu lotniczego dla klimatu.

Za pośrednictwem platformy Compensaid pasażer może kupić niezbędną na jego lot ilość biopaliwa SAF, co - jak twierdzi Lufthansa - umożliwi zrekompensowanie 80 proc. emisji dwutlenku węgla. Takie paliwo zakupione przez pasażerów będzie wykorzystane w późniejszych lotach.

Lotnicze biopaliwo jest jednak ok. czterech razy droższe niż paliwo tradycyjne. Pasażer, który będzie chciał przyczynić się do ochrony klimatu, za lot na trasie Frankfurt nad Menem - Nowy Jork dopłaci do biletu 374 euro.

List z Lasami

Z kolei 20 sierpnia przedstawiciele LOT-u i Lasów Państwowych podpisali list intencyjny w sprawie współpracy przy realizacji nowatorskiego projekt przeciwdziałania niekorzystnym zmianom klimatu.

Realizowany od kilku lat przez Lasy Państwowe projekt Leśnych Gospodarstw Węglowych (LGW), zakłada sadzenie drzew należących do gatunków szybkorosnących, wprowadzanie drugiego piętra drzew oraz podszytu, zwiększanie udziału odnowień naturalnych oraz nasadzeń tzw. metodą Sobańskiego.

Eksperymentalnym programem objęte są wybrane powierzchnie w 23 nadleśnictwach w całej Polsce – łącznie 12 tys. ha. To faza pilotażowa, której towarzyszą szeroko zakrojone badania naukowe. Naukowcy obliczają, że w ciągu 30 lat każdy hektar lasu objętego obecnie projektem LGW pochłonie dodatkowo 37 ton CO2 – łącznie 1 mln ton ponad to, co obszary te pochłonęłyby bez wspomnianych działań.

W ramach współpracy LOT będzie kupował od Lasów Państwowych Jednostki Dwutlenku Węgla, czyli te dodatkowo pochłonięte ilości gazu. Środki uzyskiwane w ten sposób są w całości przeznaczane przez LP na konkretne, wskazane przez nabywcę przedsięwzięcia prośrodowiskowe – od programów ochrony zagrożonych gatunków przez budowę leśnej infrastruktury turystycznej (wieże widokowe, ścieżki edukacyjne, trasy rowerowe) po wykup gruntów do zalesienia.

Inne działania

Podjęte przez LOT działania związane są z minimalizacją liczby silników używanych przez samoloty w czasie kołowania po lądowaniu, optymalizację trasy lotów w oparciu o nowoczesne oprogramowania, weryfikację prędkości wznoszenia i lądowania czy zmniejszanie wagi samolotów. Kiedy tylko jest to możliwe, LOT stosuje w portach lotniczych zewnętrzne zasilanie elektryczne zamiast paliwowego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
Lufthansa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....