TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Lotniska w Polsce - odszkodowanie za loty w 2016
AIRHELP - Opublikowano: 07.04.2017 14:45:38 1 komentarz
Lotniska w Polsce - odszkodowanie za loty w 2016

Z roku na rok w Polsce coraz więcej osób podróżuje samolotami. Ciągły wzrost zainteresowania tym środkiem transportu przekłada się na wzrastającą liczbę lotów, a co za tym idzie ? również zakłócenia w podróży. Jakie odszkodowania powinni uzyskać pasażerowie podróżujący przez lotniska w Polsce w 2016 roku?

Tylko w 2016 roku warszawskie lotniska obsłużyły 15 689 235 pasażerów. Według danych AirHelp aż 85 338 z nich może ubiegać się o rekompensatę z tytułu opóźnionych czy odwołanych rejsów. Szacuje się, że linie lotnicze powinny wypłacić klientom wylatującym lub lądującym na lotniskach Okęcie czy Modlin łącznie ponad 23 mln euro. Tymczasem, jak wskazują statystyki, zaledwie 1% podróżnych jest świadomych swoich praw i składa wniosek o odszkodowanie.

- Z naszych statystyk wynika, że pomiędzy Warszawą a Gdańskiem w 2016 roku wykonano blisko 4 500 lotów. Polacy coraz częściej korzystają z lotów krajowych ? w minionym roku takie rejsy stanowiły 6 z 10 najczęściej wybieranych połączeń. Do Gdańska lataliśmy częściej niż do Amsterdamu czy Pragi. W polskim prawie związanym z odszkodowaniami lotniczymi zaszły jednak ostatnio istotne zmiany, dlatego już dziś należy sprawdzić, kiedy przysługuje nam rekompensata od przewoźnika i jak należy się o nią ubiegać ? mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.

KOMU PRZYSŁUGUJE PRAWO DO ODSZKODOWANIA?

Prawa pasażerów linii lotniczych reguluje rozporządzenie WE nr 261. Ma ono zastosowanie tylko do europejskiej przestrzeni powietrznej, w związku z czym rekompensata przysługuje pasażerom korzystającym z usług przewoźników zarejestrowanych w Unii Europejskiej, nawet jeśli startują lub lądują poza jej terytorium. Należy się również podróżującym innymi liniami lotniczymi, ale rozpoczynającymi swoje loty w jednym z państw unijnych. Regulacje te dotyczą także Islandii, Norwegii i Szwajcarii.

O odszkodowanie u linii lotniczych możemy ubiegać się w przypadku, gdy opóźnienie lotu wynosi 3 godziny i więcej, a nastąpiło ono na skutek czynników, na które przewoźnik ma wpływ np. awaria samolotu. Rekompensata należy nam się także jeśli rejs został odwołany z powodów zależnych od linii (np. choroby pilota i braku zastępstwa). W przypadku jednak, gdy powiadomi ona klientów o tym fakcie co najmniej 14 dni przed planowanym terminem lub zaproponuje im lot alternatywny o podobnej trasie i liczbie przesiadek, podróżnym nie przysługuje odszkodowanie. Zdarzają się również sytuacje, w których przewoźnik odmawia swoim pasażerom wejścia na pokład. Wówczas również można zgłosić reklamację. Na złożenie wniosku o odszkodowanie mamy trzy lata, choć okres przedawnienia został w przypadku przewoźników zarejestrowanych w Polsce ostatnio skrócony.

JAK SZYBKO I SPRAWNIE UZYSKAĆ REKOMPENSATĘ?

Ze względu na niską świadomość społeczną oraz nieuzasadnioną obawę przed rozbudowaną biurokracją, wiele osób nie korzysta ze swoich praw. Pasażerowie nie zdają sobie sprawy z tego, że proces ubiegania się o rekompensatę może przebiec szybko i bezproblemowo. Wypełnij krótki formularz online i od razu otrzymaj informację, czy wniosek jest zasadny.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
AirHelp
odszkodowanie
opóźnienie
odwołania lotów
  • Mania – 10.08.2017

    Ja załatwiłam odszkodowanie z pomocą Claim Flights, szybko i sprawnie, nie biorą dużo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....