TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Niemcy maja pierwsza taksówkę odrzutową [FILM]
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 18.05.2019 14:00:14 1 komentarz
Niemcy maja pierwsza taksówkę odrzutową [FILM]

Niemiecki start-up Lilium po pierwszym udanym locie zaprezentował 16 maja w pełni elektryczną, latającą taksówkę odrzutową - podała agencja Bloomberga. Pięcioosobowa maszyna startująca i lądująca pionowo może być sterowana przez pilota lub w trybie drona.

Niemiecki startup do 2025 r. chce stworzyć flotę zeroemisyjnych samolotów w miastach na całym świecie, oferujących usługę przewozu osób. Maszyny mają być pięć razy szybsze niż samochód i emitować mniej hałasu niż motocykl. Jak zauważył Bloomberg, Lilium jest pierwszym elektrycznym odrzutowcem w historii, który uzyskał certyfikację.

Maszyna produkowana przez niemiecki start-up będzie miała zasięg 300 km (186 mil), co umożliwi przewóz osób między Nowym Jorkiem i Bostonem. Przelot z nowojorskiego lotniska im. Johna F. Kennedy'ego na Manhattan ma kosztować jednego pasażera około 70 dolarów. Jak zauważył dyrektor handlowy start-upu Remo Gerber, wskazane parametry sprawią, że latająca taksówka będzie tańszą alternatywą dla helikopterów i konkurencją dla usług przejazdu najdroższymi limuzynami.


36 silników

Pełnowymiarowy prototyp zadebiutował w bazie Lilium w pobliżu Monachium. Jednostka jest napędzana 36 silnikami odrzutowymi. Po starcie obracają się one, aby odrzutowiec mógł lecieć do przodu w sposób podobny do standardowego samolotu, wykorzystując 10 proc. energii z wielowirnikowej konstrukcji opartej na technologii stosowanej w śmigłowcach. Jak zapewniają przedstawiciele Lilium, takie wykorzystanie energii pozwala maszynie pokonać problemy z zasięgiem, uważane dotychczas z główną przeszkodę dla samolotów z napędem elektrycznym.

Dyrektor generalny Lilium Daniel Wiegand w rozmowie z Bloomberg TV poinformował, że start-up posiada obecnie 100 mln dolarów funduszy. Aby jednak wprowadzić latającą taksówkę na rynek, będzie musiał zebrać co najmniej taką samą kwotę oraz zwiększyć zatrudnienie o setki miejsc pracy. Obecnie w firmie pracuje 300 osób.

Cel: cały świat

Wiegand zauważył, że rozwiązanie spotyka się z zainteresowaniem ze strony miast na całym świecie. Szef niemieckiego start-upu początkowo chciałby rozmieścić Lilium w dwóch lub trzech lokalizacjach. W każdej z flot miałoby znajdować się około 20 samolotów, co zapewniłoby rentowność indywidualnym operacjom.

Firma produkuje własne silniki, baterie i konstrukcje kompozytowe. Wiegand podczas wywiadu zapewnił również, że firma chce pozostać niezależna i nie szuka potencjalnego nabywcy.

Według firmy konsultingowej Roland Berger na świecie jest obecnie ponad 100 różnych programów samolotów elektrycznych w fazie rozwoju. Największymi rywalami dla Lilium są m.in. Joby Aviation i Kitty Hawk, a także planowane oferty Airbusa, Boeinga i partnerem Uber Technologies firmą Bell Helicopter. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dron
Lilium
Niemcy
  • wiesio – 21.05.2019

    tam się każdy cieszył że to się do góry podniosło, jeszcze wiele pracy przed nimi.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....