TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Radom podsumowuje transport na Air Show 2017
TransInfo.pl - Opublikowano: 29.08.2017 08:00:37
Radom podsumowuje transport na Air Show 2017

Około 2000 kursów do lotniska i tyle samo z powrotem wykonały przez dwa dni wszystkie autobusy miejskie, które obsługiwały jedenaście linii dowozowych na pokazy lotnicze Air Show 2017.

Nad organizacją ruchu kołowego oraz komunikacji miejskiej czuwało w weekend około czterdziestu pracowników Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

Air Show to dla nas zawsze duże wyzwanie logistyczne, dlatego przygotowania do obsługi tej imprezy trwały już od kilku miesięcy. Trzeba było zaplanować trasy i rozkłady jazdy autobusów, ustalić lokalizacje parkingów, przygotować mapy i komunikaty informacyjne dla widzów pokazów, wprowadzić zmiany w organizacji ruchu kołowego, oznakować trasy dojazdowe, a także dokonać mnóstwa uzgodnień z organizatorami oraz służbami dbającymi o bezpieczeństwo.

Sobota, godzina piąta rano - na radomskie drogi wyjechał pierwszy z niemalże 40 pracowników MZDiK, którzy w ten weekend pracowali przy zabezpieczeniu imprezy. Zanim na ulicach zaczął się wzmożony ruch, trzeba było sprawdzić poprawność tymczasowego oznakowania w całym Radomiu. Przed siódmą w pracy były już sprzedawczynie biletów i osoby odpowiedzialne za komunikację miejską. Nasi pracownicy pomagali również policjantom na rondzie Popiełuszki i placu Matki Bożej Fatimskiej, a także na ulicy Lubelskiej. Udzielali tam między innymi informacji o lokalizacji parkingów. Zadania takiego podjął się też dyrektor MZDiK Piotr Wójcik, który w odblaskowej kamizelce pełnił dyżur koło lotniska.

W sobotę po Radomiu kursowało łącznie 137 autobusów, a w niedzielę - aż 147. Zdecydowana większość z nich, bo odpowiednio 79 i 93, obsługiwała linie jeżdżące w pobliżu lotniska, to znaczy P1, P2, P3, P4, P5, 1, 5, 11, 14, 17, 21. Ale to nie wszystko, bo w dyspozycji były jeszcze 23 autobusy rezerwowe w sobotę i 17 w niedzielę, które także, w miarę bieżących potrzeb, były wykorzystywane do zasilenia najbardziej obciążonych linii. Przydały się one głównie w niedzielne popołudnie, kiedy nad Radomiem nagle rozpętała się burza z ulewnym deszczem i spora część widzów w dość krótkim czasie postanowiła opuścić lotnisko. Na przystankach szybko zrobił się tłok, ale wtedy zadysponowane zostały wozy rezerwowe, które wykonały dodatkowe kursy, nieprzewidziane w stałych rozkładach jazdy. Po burzy szybko jednak wyszło słońce i wszystko wróciło do normy - autobusy na bieżąco były w stanie zabierać pasażerów.

Sobotnie popołudnie, przystanek przy alei Wojska Polskiego, tuż za ulicą Odrodzenia. Na poboczu jezdni, w pewnym oddaleniu od kilkudziesięciu innych oczekujących tam na autobusy osób, siedział na elektrycznym wózku inwalidzkim niepełnosprawny mężczyzna. Widać było, że też chciał wsiąść do wozu linii P1, ale w tym tłoku nie miał szansy być w porę zauważony przez kierowcę. Dostrzegł go jednak nasz pracownik stojący po drugiej stronie ulicy. Szybka akcja - trzeba zatrzymać autobus przed przystankiem i opuścić rampę w drzwiach, by umożliwić inwalidzie wjazd wózkiem do środka, zanim wejdą tam inni ludzie. To tylko jeden z przykładów, gdy pracownicy na bieżąco starali się reagować na wszelkie sytuacje koło lotniska. Wszystko po to, by widzowie mogli jak najsprawniej dotrzeć na pokazy i z nich wrócić.

- Komunikację zrobili tu super. Co chwilę jedzie jakiś autobus! - stwierdziła z entuzjazmem pasażerska autobusu linii dodatkowej P1, która w niedzielę po południu wracała z rodziną z pokazów na dworzec kolejowy. Faktycznie, na alei Grzecznarowskiego, gdzie dało się usłyszeć ów komentarz, wozy linii P1, P4, P5, 11 i 21 kursowały jeden za drugim. Rozkładowe częstotliwości dodatkowych linii do lotniska były dostosowane do przewidywanej frekwencji pasażerów. Najczęściej na przystankach pojawiały się autobusy linii P3 - średnio co trzy minuty. Wszystko dlatego, że w rejonie Gołębiowa funkcjonowały dwa duże parkingi dla osób przyjezdnych. Linia P1 z dworca PKP kursowała co 4-5 minut, zaś linie P2 z Michałowa i P4 z Halinowa - co 5 minut. Linia P5 z Prędocinka miała częstotliwość 10 minut. W tego typu sytuacjach, gdy trzeba przewieźć tam i z powrotem kilkadziesiąt tysięcy ludzi, tłoku w autobusach raczej nie dało się uniknąć. Pojazdy jeździły jednak na tyle często, że jeżeli ktoś nawet nie zabrał się do jednego wozu, to już za chwilę przyjeżdżał tam następny, jadący w tym samym kierunku. Wszyscy nasi operatorzy, czyli Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu, spółka Michalczewski oraz konsorcjum firm Irex-4 i Dolnośląskie Linie Autobusowe skierowali niemal wszystkie swoje autobusy na trasy. Ich zajezdnie przez większość obydwu dni praktycznie świeciły pustkami.

Dziękujemy wszystkim osobom, które w ten weekend skorzystały z oferty radomskiej komunikacji miejskiej. Pomimo pewnych niezależnych od nas zakłóceń (spowodowanych przede wszystkim sporymi korkami na niektórych drogach) autobusy miejskie kursowały na tyle regularnie, że pasażerowie raczej nie mieli problemów z dojazdem na lotnisko, a następnie z powrotem stamtąd do parkingów, dworców lub - w przypadku radomian - bezpośrednio do swych domów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Radom
Air Show

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....