TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

SAS z miliardem euro pomocy
InfoAir.pl - Opublikowano: 19.08.2020 14:00:59
SAS z miliardem euro pomocy ; fot. SAS

Komisja Europejska poinformowała we wtorek, 18 sierpnia,  że zatwierdziła plany Danii i Szwecji, by dokapitalizować skandynawskie linie lotnicze SAS kwotą 11 mld koron, czyli około 1 mld euro.

Wsparcie państwa oraz środki prywatne mają zagwarantować przetrwanie przewoźnika.

Państwowa pomoc

Rządy Szwecji i Danii, które posiadają udziały w liniach, zdecydowały o sfinansowaniu w części planu dokapitalizowania. Do jego realizacji poza zgodą zgromadzenia akcjonariuszy potrzebne było jeszcze zielone światło od Komisji Europejskiej.

"SAS odgrywa kluczową rolę w łączności i gospodarce krajów skandynawskich. Podobnie jak wiele innych firm działających w sektorze lotniczym, SAS został poważnie dotknięty obecnym kryzysem. Dania i Szwecja wniosą do 1 mld euro na dokapitalizowanie SAS i pomogą tym liniom lotniczym przetrwać obecny kryzys. Jednocześnie państwa te otrzymają wystarczające wynagrodzenie za ryzyko, które ponoszą podatnicy, a wsparcie będzie wiązało się z koniecznością ograniczenia zakłóceń konkurencji" - oświadczyła we wtorek wiceszefowa KE ds. konkurencji Margrethe Vestager.

Jak zaznaczyła, udział prywatnych inwestorów w planie pomocowym ogranicza potrzebę pomocy państwa, przyczyniając się jednocześnie się do odbudowy firmy dotkniętej pandemią koronawirusa. W kwietniu liczba pasażerów SAS spadła o 95 proc., a 90 proc. pracowników zostało tymczasowo zwolnionych.

W odpowiedzi SAS opracował plan redukcji kosztów o 4 mld koron (429 mln dolarów), który obejmuje zwolnienie do 5 tys. etatów, co stanowi mniej więcej połowę całkowitej siły roboczej.

Szwecja posiada prawie 15 proc., a Dania około 14 proc. akcji SAS. Ten pierwszy kraj notyfikował chęć dokapitalizowania SAS kwotą 486 mln euro, a drugi - 583 mln euro.

Skandynawski transport

SAS to główne linie lotnicze działające w Danii, Szwecji i Norwegii. Ich główny węzeł komunikacyjny znajduje się na lotnisku w Kopenhadze. W normalnych warunkach przewoźnik zapewnia dwie trzecie połączeń lotniczych w obrębie Skandynawii.

W drugim kwartale 2020 roku SAS poniósł znaczne straty z powodu pandemii koronawirusa i ograniczeń podróży, które Dania, Szwecja i inne kraje musiały nałożyć, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się koronawirusa. Pomimo pomocy państwa już przyznanej spółce przez Danię i Szwecję znaczny spadek popytu na podróże i środki wdrożone w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się SARS-Cov-2 nadal pogarszają sytuację finansową linii lotniczych. W rezultacie SAS jest obecnie narażony na ryzyko niewypłacalności.

Wtorkowa zgoda jest kolejną decyzją Komisji w sprawie zgody na wsparcie europejskich linii lotniczych. Bruksela zatwierdziła wcześniej podobne pakiety m.in. dla holenderskich linii KLM, niemieckiej Lufthansy, francuskich Air France, portugalskich TAP oraz niemieckiego Condora. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
rząd
SAS
Szwecja
Dania

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....