TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Siemens, Airbus i Rolls-Royce budują hybrydowo-elektryczny samolot
SIEMENS InfoAir.pl - Opublikowano: 28.12.2017 10:26:26
Siemens, Airbus i Rolls-Royce budują hybrydowo-elektryczny samolot

Trzy duże firmy współpracują nad stworzeniem E-Fan X – wersji demonstracyjnej hybrydowo-elektrycznego samolotu pasażerskiego, który ma wykonać swój pierwszy lot w 2020 roku.

Na potrzeby projektu Siemens opracowuje elektryczny układ napędowy, który w założeniu będzie miał 2 MW mocy. Sukces tego przedsięwzięcia pozwoli jednocześnie ustanowić nowy rekord mocy silnika w kategorii lekkich systemów napędowych.

Siemens, Airbus i Rolls-Royce chcą po raz pierwszy przetestować hybrydowo-elektryczny układ napędowy w samolocie o stosunkowo dużych rozmiarach. Projekt latającej platformy testowej będzie oparty na 100-miejscowym modelu samolotu BAe146.

Milowy krok dla lotnictwa

– Ten prototyp jest znaczącym krokiem dla lotnictwa w kierunku hybrydowo-elektrycznej przyszłości – mówi dr Frank Anton, szef Siemens eAircraft (działu zajmującego się projektem samolotu z napędem elektrycznym). – Testując wersję demonstracyjną i jej elektryczny układ napędowy w locie, nauczymy się wykorzystywać tę przełomową technologię dla lotnictwa pasażerskiego. Siemens oferuje już rozwiązania dla lotnictwa, np. systemy napędowe dla dronów oraz ultralekkich i lekkich samolotów sportowych. Niedawno zaprezentowaliśmy również prototypowy silnik do CityAirbus – latającej taksówki do użytku w obszarach miejskich. Teraz wykorzystujemy doświadczenia, jakie zdobyliśmy podczas opracowywania różnych typów silników, aby opracować pierwszy hybrydowo-elektryczny samolot pasażerski, który może pomieścić od 50 do 100 osób. Transport lotniczy stanie się dzięki temu cichszy i bardziej zrównoważony – podkreśla Anton.

Elektryczny układ napędowy, który jest opracowywany na potrzeby samolotu pasażerskiego, będzie około ośmiokrotnie silniejszy niż system napędzający dwumiejscowy samolot testowy Extra 330LE. Maszyna ta, wyposażona w silnik Siemensa mocy o stałej mocy 260 kW i wadze zaledwie 50 kg, w 2016 roku ustanowiła rekord świata w szybkości wznoszenia: osiągnęła wysokość 3000 m w ciągu zaledwie 4 minut i 22 sekund, bijąc poprzedni rekord o ponad jedną minutę!

– Wersja demonstracyjna samolotu pasażerskiego będzie miała umieszczone na skrzydłach od 4 do 8 silników, które zasilą śmigła lub wentylatory tej jednostki latającej – informuje Wulf Roscher, kierownik projektu E-Fan X w Siemens eAircraft. – Elektryczny układ napędowy prototypu będzie zasilany z generatora napędzanego przez turbinę w kadłubie. Podczas startu i wznoszenia silniki będą wspierane przez akumulatory litowo-jonowe; każdy o mocy 700 kW.

– Naszym zamiarem jest zastąpienie jednej z czterech turbin odrzutowych samolotu testowego elektrycznym układem napędowym o mocy 2 MW i wykonanie pierwszego lotu w 2020 roku. Byłby to pierwszy raz, kiedy tak potężny silnik elektryczny mógłby pomóc napędzać samolot! Możemy sobie wyobrazić, że w kolejnych testach zastąpimy dodatkową turbinę elektrycznym układem napędowym – ekscytuje się dr Frank Anton.

Tajemnica tkwi w technologii

Czy tak potężny układ napędowy nie będzie ważył i zajmował za dużo miejsca? Okazuje się, że nie. Duża ilość badań i testów z wykorzystaniem lekkich tworzyw oraz zaawansowanych technologicznie materiałów, pozwoli na znaczące zmniejszenie rozmiaru i wagi układów napędowych Siemensa.

– Tajemnica nie tkwi w materiałach ani topologii. Niezwykle lekkie systemy napędowe, o których mówimy, mogą być rozwijane i budowane tylko dzięki SimcenterTM, oprogramowaniu do symulacji Siemens PLM, które uwzględnia wszystkie uwarunkowania fizyczne i techniczne – podkreśla szef Siemens eAircraft. – Korzystając z tej technologii, tworzymy "cyfrowe bliźniaki" samolotów i wirtualnie optymalizujemy nasze prototypy. To nie tylko przyspiesza postęp prac, ale także skutkuje bardziej wydajnymi maszynami.

W projekt E-Fan X zaangażowane są trzy światowe marki. Koncern Airbus jest odpowiedzialny za całościową integrację i loty testowe oraz zapewni systemy magazynowania energii. Rolls-Royce dostarczy turbinę o mocy 2,5 MW i zintegrowany generator, który będzie zasilał energią elektryczny układ napędowy. Siemens, oprócz silnika elektrycznego, opracuje także system dystrybucji energii. Ścisła współpraca tych trzech firm coraz bardziej przybliża nas do urzeczywistnienia wizji latania po Europie w hybrydowo-elektrycznych samolotach pasażerskich.​



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Airbus
Rolls-Royce
hybryda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....